Alhambra

AlbertNLFoto

19 cze 2014

Segowia UNESCO. Castilla y León

Segovia to jedno z najsławniejszych, historycznych miast Hiszpanii.Najważniejszym zabytkiem jest imponujący rzymski akwedukt. Jednym z najlepszych przykładów różnorodności kulturowej w mieście jest dawna żydowska synagoga, teraz kościół Bożego Ciała (Corpus Christi).
Będąc w Madrycie, warto tu zajechać, my wybraliśmy się  pociągiem (cercanias),  tylko na jeden dzień, bo nocowaliśmy w Toledo. Ciągaliśmy ze sobą walizkę i trochę zmarzliśmy, bo to był marzec, ale przynajmniej było spokojnie; widać turyści wolą podróżować latem. Ze stacjii kolejowej na starówkę jest spory kawałek, ale myślę.że lepiej jest się przespacerować po pięknych uliczkach miasta.

foto: Marcos Ruiz Dávila

Rzymski akwedukt liczy ok. 800 m długości.

foto: Julio Codesa Santos

foto: Eole Wind

foto: Luis Suarez

Za akweduktem, który robi wrażenie, zaczyna sią stare miasto. Mi szczególnie podobała się katedra, mimo tego, że nie lubię zwiedzać kościołów.

foto: Jose Javier Martin Espartosa

foto: Mukino Miyazawa

foto. Steve

foto: Manolo Blanco

Plac Plaza de San Bravo

foto: Jose Javier Martin Espartosa

Znajomi powiedzieli nam, że koniecznie musimy spróbować miejscowego specjału cochinillo ( pieczonego prosiaczka), tak więc szukaliśmy poleconej restauracji( idąc z dworca znajduje się zaraz przed akweduktem). Jestem miłośniczką ryb i owoców morza, więc nie skusił mnie ten prosiaczek  i całe szczęście, bo kiedy zobaczyłam prosięcą nóżkę na talerzu mojego partnera, smutek mnie ogarnął (okazało się, że to nowo narodzone zwierzątka zabijają!!!). Spróbowałam tak z ciekawości i wcale mi nie smakowało, ani dla mojego towarzysza, biedak  był tak głodny, że pożarł wszystko. Po wyjściu z restauracji okazało się, że ktoś ukradł nam aparat, co mnie wkurzyło, bo zrobiliśmy sporo zdjęć. Z drugiej strony dało nam to powód do powrotu, co też zrobiliśmy po dwóch dniach zwiedzania Toledo ( kupiliśmy tani aparat, taki z kliszą). Tym razem zwiedziliśmy alcazar- zamek, w którym mieszkali królowie hiszpańscy. Początki jego budowy sięgają czasów panowania arabskiego,według badań archeologicznych wzgórze było zamieszkane już w czasach rzymskich .Wstęp 5 €.

foto: Mukino Miyazawa

Dzielnica żydowska

foto: David Samuel Santos

Udaliśmy się także autobusem do barokowego pałacu La Granja de San Ildefonso, położonego 11 km od Segovi. Budowla jest piękna, wnętrza również, szczególnie meble i rzeźby. Najbardziej podobał nam się ogród, szkoda tylko, że fontanny były nieczynne, uruchamiają je tylko w niektóre dni. Wstęp kosztuje 9 €.